Obaveštenje 01.09.2020.
August 31, 2020

Kao što Vam je verovatno već dobro poznato na internetu se možete svakodnevno susresti sa različitim mnogobrojnim pretnjama a u poslednje vreme u velikom broju kruže i različiti tzv. phishing mailovi koji predstavljaju e-mail poruke koje imaju za cilj saznavanje korisničkih login parametara (korisničkog imena i lozinke primaoca).  

Ovi mailovi imaju razne forme a njihovi kreatori osmišljavaju sadržaj poruka i trude se u većini slučajeva da takve mail-ove prikažu kao da su napisani od strane administratora naše mreže (firme,kompanije).

Phishing poruke obično primaocu mail-a prenose neku od lažnih informacija, koje će imati za posledicu brisanje konkretnog naloga ukoliko se ne odgovori na samu phishing poruku i ukoliko se ne dostave traženi podaci o nalogu kao što su:

- Popunjen mailbox

- Radi se nadogradnja sistema

- Radi se ažuriranje baze podataka korisnika

Moguće je da se navode i jos neke slične informacije (pored navedenih) koje traže od primaoca hitnost reakcije i dostavljanje podataka u što kraćem vremenskom periodu kako bi se sprečilo navodno brisanje primaočevog naloga. Insistira se pri tom da se ili odgovori na isti mail (reply) ili da se podaci dostave koršćenjem linka, koji se ponudi u poruci, a koji imitira stranicu Yunet Webmail-a i praktično se ne nalazi na nasem sistemu.

Ovakav tip poruka uglavnom predstavlja samo prazne pretnje koje treba ignorisati i na cije navode o brisanju naloga ne treba nasedati. U ređim slučajevima se radi o nekoj realnoj pretnji (to su najčesće poruke koje sadrže link ili attachment), koje sadrže Viruse/Spyware/Trojance, a sto se pokaze nakon provere racunara na Viruse/Spyware/Malware. 

Posmatrajući potpis phishing poruke najčesće na malo čiji prvi pogled možete odmah posumnjati u verodostojnost informacije (pristiglog e-maila) jer ne sadrži uobičajene elemente službenog potpisa koji mi upotrebljavamo.

Naš savet je da u svakoj sumnjivoj situaciji konsultujete našu tehničku podršku, a preporuka kod ovakvih mail-ova bi bila da se uklone sa računara i da se nikako ne otvaraju linkovi ponuđeni u njima, kao ni prilozi takvih mailova (attachmenti), čak ni ako se veoma uverljivo predstavljaju kao Vaš internet provajder.  Nemojte odgovarati ni na e-mailove u kojima se navode delovi Vaše lozinke!!!

Računare na kojima se nalaze (čitaju) ovakvi mailovi bi svakako trebalo proveriti prvom prilikom jer postoji opravdana sumnja da prisustvo ovakvih mailova na računaru istovremeno znači i ugrožavanje sigurnosti računara pomoću različitih Malware/Spyware programa .

Pre nego što se analiziraju računari antivirus programom jako je bitno ažurirati isti najnovijim definicijama, popularno rečeno uraditi update antivirus programa.

U slučaju da ipak odgovorite na mail i dostavite podatke o nalogu posiljaocu e-maila uradivši "reply' ili iskoristivši ponuđeni link/attachment, savetujemo Vam da nakon toga, u što kraćem vremenskom periodu, izvršite promenu lozinke za svoj nalog samostalno koristeći korisnicki portal My.Yunet ili u saradnji sa nama, u razgovoru sa Tehničkom podrškom.

Ukoliko imate dodatnih pitanja ili ovim Vaš problem nije rešen, možete kontaktirati Službu tehničke podrške, radnim danima od 08.00 do 20.00h i subotom od 09.00 do 15.00h, na telefon 0700 300 400, (011) 202 3636, ili putem e-maila: abuse@yunet.rs

Naša služba tehničke podrške Vam uvek stoji na raspolaganju 😊

 

Call Now Button